اجتماعي اجتماعي .

اجتماعي

پروژه انتقال از مدرسه به محيط كار براي اولين بار در كرمانشاه كليد خورد

مركز حرفه‌آموزي و توانمندسازي نوجوانان و جوانان «جمعيت افراي سبز» استان كرمانشاه با شعار «انتقال از مدرسه به محيط كار» روز چهارشنبه با حضور معاون صندوق كودكان سازمان ملل متحد (يونيسف)، مديركل دفتر امور بين‌الملل وزارت ورزش و جوانان و مديران ورزش استان در كرمانشاه افتتاح شد.

«مهدي اميري» مدير اين مركز روز چهارشنبه در آيين افتتاحيه بر حمايت از نوجوانان و جوانان تا سن ۲۵ سالگي تاكيد كرد و گفت: براي دور كردن جامعه هدف خود از انواع بزه‌كاري كه در جامعه وجود دارد اين مركز را راه‌اندازي كرديم و افراد مستعد حرفه‌آموزي را شناسايي و آموزش مي‌دهيم.

وي حمايت اداره ورزش، پارك علم و فناوري، بهزيستي و مركز فني‌ و حرفه‌اي براي شناسايي و آموزش اين افراد را ضروري دانست و گفت: از اعتبارات، تسهيلات، تعاوني‌ها و كارگاه‌ها استفاده مي‌كنيم تا بتوانيم دانش اندك نوجوانان و جوانان را به اشتغال پايدار وصل كنيم.

اميري با اشاره به اينكه اين مركز در ۱۸ ماه بايد ۱۰۰ نفر يعني ۱۵ درصد از نوجوانان و جوانان را آموزش و به محيط كار منتقل كند اظهار داشت: سعي مي‌كنيم جامعه هدف را به محيط‌هاي صنعتي ايمن معرفي كنيم تا دوره‌هاي كارآموزي را در كارخانه‌ها و واحدهاي توليدي سپري كنند و در نهايت بتوانند در آن مركز مشغول كار شوند.

مدير جمعيت افراي سبز كرمانشاه در پايان گفت : اميدواريم در رسيدن به هدف خود موفق و شاهد فعاليت چنين مراكزي در ساير استانهاي كشور هم باشيم.

مديركل ورزش و جوانان استان كرمانشاه هم در اين جلسه بر حمايت از اين مركز حرفه‌آموزي تاكيد كرد و گفت: تيم خوبي از استاندار، نمايندگان مجلس و مديران ورزشي در كرمانشاه فعاليت مي‌كنند و توقعي كه از وزرات ورزش و سازمان يونيسف داريم اين است كه اين مركز و مراكز مشابه را در اين استان حمايت كنند و فقط به روبان پاره كردن بسنده نكنيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۵۹:۱۰ توسط:Zahra-Farsa موضوع: نظرات (0)

تربيت دانش‌آموزاني ناشي و ناتوان در مهارت خواندن، نوشتن و سخن گفتن!

اُفت عملكرد دانش‌آموزان ايراني در يادگيري برخي دروس مانند فارسي، علوم و رياضي يك هشدار براي سياست‌گذاران آموزشي كشور است.

اخيراً‌ پژوهشي توسط مريم دانشگر، مدير بخش آموزش زبان و ادبيات فارسي فرهنگستان زبان و ادب فارسي انجام شده است كه نشان مي‌دهد، دانش‌‌آموزان ايراني به زبان فارسي هم تسلط ندارند و دانش‌‌آموختگان مدارس دست كم در سه مهارت نوشتن، شنيدن و سخن گفتن موفق به دريافت امتياز كمينه و عبور از سطح ناتواني شده‌اند.

در اين پژوهش جامعه آماري 282 پسر و 327 دختر در سه رشته تحصيلي انساني، تجربي، رياضي پايه دوازدهم بررسي شده‌اند، بهترين نتيجه به مهارت نوشتن و ضعيف‌ترين نتيجه به مهارت خواندن تعلق يافته است؛ از نظر رشته‌هاي تحصيلي، گروه تجربي در بهترين وضعيت و با فاصله اندكي رشته رياضي قرار گرفته است. گروه علوم انساني با فاصله نسبتاً زيادي از اين دو قرار دارد و در تمامي مهارت‌ها ضعيف‌تر از ساير رشته‌ها عمل كرده است. رشته انساني در تمامي مهارت‌ها ضعيف‌تر از ساير رشته‌ها عمل كرده است و چون در تمام شاخه‌هاي علوم انساني توانش زباني مهم‌ترين ابزار بحث، تحليل و ارائه نظر است، ضعف دانش‌آموختگان علوم انساني را در مهارت‌هاي زباني بايد جدي گرفت.

دستور زبان فارسي نياز نيست

اسماعيل اميني استاد ادبيات فارسي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري تسنيم اظهار كرد: در آموزش عمومي به تدريس دستور زبان فارسي نياز نيست، اين تخصصي است كه به مقدمات نياز دارد و به نوعي تمرين آشنايي يادگيرنده با متون است، دانش آموزي كه 10 يا 12 سال سن دارد و به متون مسلط نيست چگونه مي‌خواهد انواع اضافه تركيبي را ياد بگيرد، اساساً نيازي نيست در تعليمات عمومي به دستور زبان فارسي تأكيد شود.

وي افزود: به سوالات آزمون ورودي مدارس نمونه دولتي و تيزهوشان دقت كنيد، چند درصد ادبيات و چند درصد دستور زبان است؟ اينكه يك شعر چقدر متمم دارد چه كمكي به فهم آن مي‌كند؟ از سوي ديگر مباحث زبان شناسي مطرح شده در كتاب فارسي، نظريه‌هايي است كه با هم سازگاري ندارد. طرح تك واژه تهي و وابسته مناسب براي فردي است كه مقدمه زبان شناسي خوانده باشد، فايده اين مباحث براي دانش‌آموزان چيست؛ با ادبيات فارسي مي‌توان دانش‌آموزان را تربيت كرد و اين كار از طريق انتقال بار معنايي و تربيتي اشعار شاعران بزرگ امكان‌پذير است.

ناتوان از خواندن يك شعر ساده

اين استاد ادبيات فارسي گفت: در حال تربيت دانش‌آموزي هستيم كه نمي‌تواند شعر ساده پروين و سهراب را روخواني كند اما تك واژه‌ها را مي‌شناسد، آيا مي‌خواهيم زبان‌شناس تربيت كنيم؟ آموزش فارسي به زبان‌آموزان ساير كشورها نيز اين‌گونه است و تحت سلطه زبانشناسان قرار داد، ادبيات را اينگونه آموزش نمي‌دهند در تمام دنيا آموختن زبان از طريق ادبيات است نه دستور زبان.

اميني متذكر شد: سوالات كنكور در درس ادبيات فارسي را بررسي كنيد، چند سوال درباره ادبيات و چند سوال درباره تاريخ ادبيات است؛ مثلاً مي‌پرسند شاعر در چه سالي متولد شد يا كتاب مربوط به چه قرني است؟ سال فوت يا تولد شعرا به درد دانش آموز نمي‌خورد.

رنگ‌ باختن خواندن و نوشتن!

وي بيان كرد: متن‌هاي انتخابي براي كتاب‌ فارسي جاذبه ندارد و تصور مي‌كنند، كتاب ادبيات محل تبليغ است و بايد پيامي را منتقل كند؛ كتاب ادبيات را خرج مسائل روز و تبليغي كردن غلط است.

استاد ادبيات فارسي ادامه داد: متاسفانه خواندن و نوشتن را از آموزش دانش‌آموزان كم رنگ كرده‌ايم، دانش‌آموزان به گونه‌اي تربيت مي‌شوند كه بتوانند به سرعت تست بزنند و نتيجه مي‌شود ديپلم علوم انساني يك بيت شعر حفظ نيست.

همچنين مهين پناهي استاد ادبيات فارسي دانشگاه الزهرا درباره اينكه تفاوت آموزش زبان فارسي با آموزش ادبيات فارسي چيست؟ گفت: آموزش دستور زبان به‌تنهايي معنا ندارد و فرد بايد زبان و ادبيات فارسي را در كنار هم فرا بگيرد، آموزش دستور زبان را نمي‌توان ناديده گرفت، اما بيشتر براي غيرفارسي‌زبانان اين موضوع نياز است.

وي درباره اينكه به كتاب‌هاي فارسي مدارس چه نقدي وارد است، مطرح كرد: بايد كار كارشناسي شود يعني اگر در يك جمله بگويم خوب يا متوسط، غيركارشناسي است اما در بخش دستور زبان فارسي مباحث هر چند سال يك بار تغيير مي‌كنند و هر فردي مي‌آيد عمارتي نو مي‌سازد در حالي كه بايد استادان دستور زبان فارسي آن را به شكل متقن بنويسند تا اصطلاحات هر روز دگرگون نشود.

الگوسازي از طريق كتاب فارسي

استاد ادبيات فارسي دانشگاه الزهرا متذكر شد: صحيح گفتن و صحيح نوشتن بايد مدنظر باشد هم‌اكنون زبان فارسي از طريق فضاي مجازي درحال آسيب ديدن است.

پناهي در پاسخ به اين پرسش كه برخي مي‌گويند بعد فرهنگي و فكري از كتاب‌هاي فارسي درسي حذف شده و بيشتر به ابزار تبليغي تبديل شده‌اند، گفت: منكر تبليغات نيستم چون وقتي دانش‌آموز را  تربيت مي‌كنيم بايد به او الگو بدهيم، افراد ارزشمند كه كارهاي بزرگي را انجام داده‌اند در همه جاي دنيا معرفي مي‌شوند، دانش‌آموزان بايد در فضاي مدارس تربيت شوند بنابراين به ريزعلي، حسين فهميده، پروين اعتصامي و نمونه‌هاي اعلايي از شخصيت‌هاي برجسته در كتاب‌هاي درسي نياز داريم چرا كه شخصيت دانش‌آموزان را بايد پرورش دهيم، در ادبيات كهن و ادبيات معاصر،  پديده‌ها و عناصر ارزشمند را تقويت كنيم  تا به دانش‌آموز الگو دهيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۵۵:۲۹ توسط:Zahra-Farsa موضوع: نظرات (0)

قصاص مجازات قاتل همخانه

پسر جوان كه فكر مي‌كرد دوستش قصد دارد با نامزد وي ازدواج كند در اقدامي كينه جويانه او را به قتل رساند و پس از محاكمه به قصاص محكوم شد.

رسيدگي به اين پرونده از دو سال قبل و با كشف جسد پسر جواني در حاشيه پارك جنگلي چيتگر آغاز شد. با شناسايي هويت مقتول مشخص شد وي افغانستاني بوده اما سال‌هاست كه در ايران كار مي‌كند و چند وقت قبل نيز براي ديدار با خانواده‌اش به افغانستان رفته و به تازگي برگشته بود.

در ادامه تحقيقات مشخص شد اين پسر جوان از سوي دوستش به قتل رسيده است بنابراين پليس خيلي زود متهم را دستگير كرد.

وي انگيزه خود را از اين جنايت انتقامجويي عنوان كرد و گفت: من براي كار به ايران آمدم و مي‌خواستم پس از جمع كردن پول هايم به افغانستان بروم و با نامزدم ازدواج كنم. تا اينكه بعد از مدتي متوجه شدم نامزدم ديگر به من علاقه‌اي ندارد و مي‌خواهد نامزدي را به هم بزند. از اين موضوع خيلي ناراحت شدم و دنبال يافتن علت اين ماجرا بودم كه وقتي كمي دقت كردم، فهميدم دوستم كه با من در ايران كار مي‌كرد و با هم همخانه بوديم با نامزدم در ارتباط است. همان موقع بود كه مطمئن شدم او به من خيانت كرده و با نامزدم رابطه دوستانه برقرار كرده است. بنابراين به فكر انتقام از او افتادم.من بدون اينكه در اين باره با او حرفي بزنم او را به پارك جنگلي چيتگر دعوت كردم. در فرصتي مناسب و در نقطه خلوتي از پارك، با چوب به سرش زدم و سپس با بند كفش او را خفه كردم.

به‌دنبال اعتراف‌هاي پسر جوان و بازسازي صحنه جرم، وي در شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران پاي ميز محاكمه ايستاد.

اين در حالي بود كه اولياي دم براي وي حكم قصاص خواستند.

متهم در جلسه دادگاه جرم‌اش را گردن گرفت و گفت: او مستحق مرگ بود چون باعث جدايي من و نامزدم شده بود و به من خيانت كرده بود الان هم از كشتنش پشيمان نيستم. در پايان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به درخواست اولياي دم وي را به قصاص محكوم كردند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۱:۱۴ توسط:Zahra-Farsa موضوع: نظرات (0)

رصد هوشمند توزيع مواد پتروشيمي با همكاري شركت پست

جلسه بررسي اجراي طرح استفاده از شبكه رصد و توزيع هوشمند كالا توسط پست براي توزيع مواد پتروشيمي بعد از ظهر امروز بيستم مرداد ۱۴۰۰ به رياست وزير صنعت، معدن و تجارت و با حضور مديرعامل شركت ملي پست و معاون فني و بازرگاني اين شركت برگزار شد.

در اين نشست استفاده از ظرفيت‌هاي شبكه پستي كشور در رصد و توزيع هوشمند كالا براي مواد پتروشيمي مورد بررسي قرار گرفت.

شركت ملي پست با استفاده از امكانات و ظرفيت‌هاي الكترونيكي رهگيري و رهسپاري خود و بدون استفاده از تجهيزات حمل و نقل و يا نيروي انساني، امكان رصد برخط كالا در شبكه توزيع را فراهم آورده است. 

بهره گيري از سامانه "رصد هوشمند توزيع كالا" كه توسط شركت ملي پست ارائه شده است، علاوه بر افزايش دقت در نظارت بر شبكه توزيع موجب كاهش هزينه‌هاي نظارت خواهد شد.

مقرر شد اين طرح به صورت آزمايشي از هفته آينده عملياتي و پس از مرتفع كردن مشكلات احتمالي، بصورت ملي در سراسر كشور اجرا شود.

اجراي اين طرح در كنار ساير برنامه‌ها و روش‌هايي نظارتي موجب تسهيل نظارت و كاهش تخلف‌هاي احتمالي در نظام توزيع مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۸:۵۸ توسط:Zahra-Farsa موضوع: نظرات (0)

ممنوعيت برگزاري مراسم عزاداري دراماكن سربسته و"دسته روي"در خيابانها/حل مشكل سرم و كمبود داروها

وزير كشور و فرمانده قرارگاه عملياتي مقابله با كرونا گفت: برگزاري مراسم عزاداري در اماكن سربسته ممنوع است.

عبدالرضا رحماني فضلي در نوزدهمين نشست اين قرارگاه كه امروز با حضور نمايندگان دستگاه ها در محل وزارت كشور برگزار شد؛ گفت: در جلسه امروز قرارگاه، در اجراي دستور رئيس جمهوري محترم، جمع بندي كه در سطح استان ها از سوي استانداران و روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي و همچنين دستگاه هاي مختلف از عملكردشان ظرف يك و نيم سال اخير،  ارائه شده است مطرح و تبادل نظر شد. همه  اين موارد در جلسه شنبه ستاد ملي مديريت بيماري كرونا طرح و مورد بررسي قرار مي گيرد. وي با اشاره به اينكه مهم ترين مساله در مهار بيماري كرونا، رعايت حداكثري پروتكل هاي بهداشتي است، گفت: در جلسه امروز تاكيد همه مسئولين و نمايندگان دستگاهها بر اين بود كه با جديت بيشتري مساله رعايت پروتكل هاي بهداشتي مورد توجه قرار گيرد. 

وي ادامه داد: پيشنهاد افزايش جرايم به ستاد ملي مديريت بيماري كرونا داده مي شود و همچنين تسريع در فرآيند اعمال جرايم به نيروي انتظامي و دستگاههاي مربوطه ابلاغ شد.

وزير كشور در ادامه صحبت هايش به مساله پيشنهاد تعطيلي اشاره كرد و گفت: با توجه به طرح مجدد موضوع در در جلسه ديروز در محضر رئيس جمهوري محترم كشور، مقدمات، تهميدات و شرايط مرتبط براي مؤثر شدن امر تعطيلات، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت تا پس از ارائه به ايشان، در جلسه ستاد  تصميم گيري شود.

فرمانده قرارگاه عملياتي مقابله با كرونا به موضوع مهم ديگر يعني كمبودها و مشكلاتي كه در حوزه برخي اقلام دارويي در كشور مطرح است اشاره كرد و گفت: نمايندگان وزارت بهداشت اطمينان دادند كه موضوع سرم و مساله كمبود برخي ديگر از داروها حل شده است.

وي در ادامه گفت: در برخي جاها كه  مساله كمبود تجهيزات تخت در بيمارستان داشتيم كه البته خيلي زياد نبوده، تصريح شد كه هر چه سريعتر حل شود.

تشكيل گروهي متشكل از نمايندگان وزارت كشور، وزارت بهداشت، نيروهاي مسلح و سازمان برنامه بودجه از سوي قرارگاه عملياتي مقابله با كرونا با هدف كمك و تقويت نيروهاي فعال در امر مقابله در استان ها و شهرستان ها از ديگر محورهاي مورد اشاره دكتر رحماني فضلي در نشست امروز بود و در اين خصوص گفت: اين گروه قرار است به چند تا استان سركشي و با بازديد ميداني، مشكلات و مسائل موجود را احصا نموده و در مرحله بعد، تصميمات لازم براي حل آنها اتخاذ مي شود.

وزير كشور در بخش ديگري از صحبت هايش به ايام عزاداري دهه اول محرم اشاره كرد و گفت: متأسفانه گزارش هايي نامناسب از عدم رعايت پروتكل ها در برخي از مراسم هاي هيات ها واصل شده است.

وي افزود: ضمن تشكر  از همه كساني كه در اين مناسبت و مناسك مذهبي رعايت كامل پروتكل ها را انجام مي دهند اما بايد توجه داشت عدم انجام رعايت پروتكل هاي بهداشتي بويژه در اماكن سرپوشيده، مساله كنترل بيماري را در كشور دچار اشكال مي كند.

وي تاكيد كرد: با توجه به شرايط جديد، طبق پيشنهاد جديدي كه وزارت بهداشت در جلسه امروز ارائه دادند، مصوب شد كه در اماكن سربسته مراسم از امشب برگزار نشود و همچنين "دسته روي" در خيابان ها قطعاً ممنوع است و اين موضوع به نماينده سازمان تبليغات اسلامي جهت اجراي دقيق ابلاغ شد.

رحماني فضلي  با بيان اينكه از همه هيات ها، مساجد و  برگزار كنندگان  مراسم ها واقعا عاجزانه تقاضا مي كنيم كه مسائل مربوط به پروتكل هاي بهداشتي و ابلاغيه هاي مصوب قرارگاه و ستاد ملي را حتما مراعات كنند.

وي در اين خصوص گفت: مسئول نظارت و اجراي اين تصميم، سازمان تبليغات و وزارت بهداشت است.

فرمانده قرارگاه عملياتي مقابله با كرونا با درخواست از مردم عزيز كشورمان براي رعايت حداكثري پروتكل هاي بهداشتي، خاطرنشان كرد: برخي از مجالس در داخل خانه ها برگزار مي شود. خواهش ما اين است كه مراعات اين موضوعات انجام شود.

وزير كشور با تاكيد بر اينكه شرايط كنوني كشور به لحاظ روند شيوع بيماري خطير و حساس است، گفت: هر كاري را كه انجام دهيم اگر هماهنگي و همدلي مردم مثل موج هاي قبلي نباشد؛ امكان موفقيت نيست.

رحماني فضلي خاطر نشان كرد: مسائل و طرح هايي كه امروز در جلسه مطرح شد آنهايي را كه لازم است در ستاد دوباره مطرح شود به ستاد ملي مديريت بيماري كرونا ارسال مي شود و مصوباتي  كه از اختيارات قرارگاه است از امروز اجرايي مي شود. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۸:۰۱ توسط:Zahra-Farsa موضوع: نظرات (0)

توليد بسته پيشگيري از اعتياد براي نوجوانان مراكز اصلاح و تربيت

مدير كل فرهنگي پيشگيري ستاد مبارزه با موادمخدر از توليد بسته استاندارد پيشگيري از اعتياد براي كودكان و نوجوانان مراكز اصلاح و تربيت خبر داد.

از ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمدمهدي اسماعيلي با اعلام اين خبر اظهار داشت: براي اولين بار، با همكاري و حمايت يونيسف، سازمان زندان ها و مراكز تأميني و تربيتي و جمعي از اساتيد متخصص دانشگاه در حوزه‌هاي روانشناسي باليني، مددكاري، پزشكي اجتماعي، جامعه‌شناسي و… آغاز مراحل توليد بسته استاندارد پيشگيري از اعتياد براي كودكان و نوجوانان مراكز اصلاح و تربيت كليد خورد.

وي افزود: در اين خصوص كارگروه علمي و اجرايي با مسئوليت اداره كل فرهنگي پيشگيري ستاد تشكيل شده و نقطه ثقل كارگروه توليد يك بسته استاندارد پيشگيري مخصوص افراد يادشده خواهد بود.

مديركل فرهنگي پيشگيري ستاد بيان داشت: كودكان و نوجوانان مقيم در مراكز اصلاح و تربيت بين ۱ تا ۹ ماه حضور دارند و اين فرصتي بسيار مغتنم براي آموزش و جامعه‌پذير كردن آنها است؛ چرا كه اغلب اين افراد كانديد مصرف موادمخدر بوده، تجربه مصرف داشته يا در معرض مصرف موادمخدر و زندگي در محيط‌هاي پرخطر هستند، از همين رو آموزش و پايش اين افراد در سالم‌سازي جامعه و تأمين آينده روشن براي آنان، نقش بسزايي دارد.

اسماعيلي گفت: بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده با همراهي يكي از اساتيد بين المللي اين بسته آموزشي در حوزه هاي ارتقاي توانمندي، مهارت‌هاي زندگي و شيوه هاي فرزندپروري تا پايان سال ۱۴۰۰ توليد خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۴:۰۱ توسط:Zahra-Farsa موضوع: نظرات (0)

گم شدن گواهينامه رانندگي و نحوه گرفتن گواهينامه المثني

 يكي از اساسي‌ترين ملزومات استفاده از وسيله نقليه داشتن مهارت در رانندگي و دارا بودن گواهينامه رانندگي است. درصورتي كه اين مدرك مهم را نداشته باشيد يا آن را گم كرده باشيد مشكلات بسياري پيش روي شماست كه تمام زندگي و شغل شما را تحت تاثير خود قرار مي‌دهد.

از جمله اين مشكلات مي‌توان به رانندگي وسائل نقليه موتوري بدون گواهينامه اشاره كرد. چنانچه كسي بدون گواهينامه رانندگي كند يا مهلت گواهينامه اش تمام شده باشد و بموقع تمديد نكند، در صورت رانندگي مرتكب جرم شده است و چنين شخصي دو مسئوليت دارد، اقدام نكردن بموقع براي تعويض كه مشمول جريمه خاص است و همچنين رانندگي بدون گواهينامه معتبر كه در حكم فرد فاقد گواهينامه به حساب مي‌آيد. هر كسي كه بدون گواهينامه رسمي براي رانندگي يا هدايت وسايل نقليه موتوري كه مستلزم داشتن پروانه مخصوص است، اقدام ومبادرت كند، مستوجب مجازات خواهد بود.

مسئوليت راننده بدون گواهينامه

اگرچه رانندگي بدون گواهينامه كه منجر به قتل شخص ثالث شود باعث نمي‌شود كه ماهيت قتل از غير عمدناشي از تخلفات رانندگي به عمد تبديل شود، اما در اين حالت مرتكب به پرداخت ديه كامل مرد يا زن و از سوي ديگر حبس ناشي از قتل عمد محكوم مي‌شود و به موجب قانون جديد مجازات اسلامي مكلف به پرداخت جزاي نقدي نيز مي‌شود.
همچنين به ياد داشته باشيد اگر راننده خودش مقصر حادثه باشد و آسيب ببيند به دليل نداشتن گواهينامه يا معتبر نبودن گواهينامه ديه يا غرامتي به وي پرداخت نمي‌شود؛ بنابراين همه دارندگان گواهينامه اعم از انواع اتومبيل و موتورسيكلت در شرايطي همچون گم شدن يا نياز به تعويض گواهينامه، بايد براي دريافت گواهينامه المثني با در دست داشتن مدارك تعويض يا تمديد گواهينامه به مراكز صدور گواهينامه مراجعه كنيد.

نحوه گرفتن گواهينامه المثني

گواهينامه رانندگي جزو مدارك شناسايي مهم است؛ بنابراين براي پيشگيري از سوء استفاده‌هاي احتمالي شما بايد ابتدا مفقود شدن آن را گزارش دهيد و سپس براي گرفتن گواهينامه جديد درخواست دهيد. اقدام فوري شما بعد از گم شدن گواهينامه بسيار مهم است.

پيگيري گواهينامه مفقودي

تمام مدارك شناسايي پيدا شده در سراسر كشور به اداره پست فرستاده مي‌شوند در واقع افرادي كه هر نوع مدرك شناسايي از جمله گواهينامه رانندگي را پيدا مي‌كنند اگر آن را در صندوق پست بيندازند يا تحويل اداره پست بدهند، اين مدرك در سامانۀ مدارك يافت شدۀ كشور قرار مي‌گيرد كه اين سامانه با نام «پست يافته» فعاليت مي‌كند، مربوط به اداره پست است و تمام مدارك شناسايي يافت‌شده را ثبت مي‌كند؛ بنابراين در نخستين گام براي پيگيري گواهينامه گم شده قبل از هر كاري ابتدا براي اطلاع از پيدا شدن گواهينامه رانندگي خود به سامانه پست يافته به نشاني http://postyafteh.post.ir/r/fSearchAll.aspx مراجعه كنيد و با وارد كردن نام، نام خانوادگي و ديگر مشخصات از پيدا شدن يا نشدن گواهينامۀ مفقود شده خود مطلع شويد.

 در صورتي كه گواهينامه شما را كسي پيدا كرده و به اداره پست تحويل داده باشد با در دست داشتن كارت ملي و شناسنامه و با مراجعه به نزديك‌ترين دفتر پستي و ارائه مدارك شناسايي و دادن درخواست، گواهينامه رانندگي شما در اسرع وقت به نشاني شما پست مي‌شود. هميشه گرفتن يك كپي از مدارك و نگه داشتن آن‌ها در اين شرايط به شما كمك مي‌كند.

در صورتي كه گواهينامه رانندگي شما در سامانه پست يافته ثبت نشده باشد، نخستين و مهم‌ترين اقدام شما قبل از هر كاري اين است كه براي اعلام مفقودي گواهينامه به نزديك‌ترين دفتر پليس + ۱۰ برويد و براي دريافت گواهينامه المثني درخواست بدهيد.

آگهي مفقودي گواهينامه

طبق قوانين جديد پليس راهنمايي و رانندگي، متقاضيان دريافت گواهينامۀ المثني نيازي به درج آگهي مفقودي گواهينامه در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار يا روزنامۀ رسمي ندارند. براي اعلام مفقودي گواهينامه تنها كافي است به نزديك‌ترين پليس بعلاوه ۱۰ برويد و درخواست گواهينامه رانندگي المثني بدهيد. در فرم مربوطه علت اين درخواست از شما پرسيده مي‌شود؛ بنابراين اگر گواهينامۀ شما دزديده شده است يا احتمال اين وجود دارد كه به دست كسي ديگر افتاده باشد، حتماً بايد آن را ذكر كنيد. خود اين دفاتر استعلام اوليه را در اين زمينه انجام مي‌دهند و در صورت نبودن سابقه‌اي در زمينۀ سوء استفاده از اين مدرك، درخواست شما را ثبت مي‌كنند.

در مراجعه به دفاتر پليس بعلاوه ۱۰ از شما علت درخواست سوال مي‌شود، پس به منظور پيشگيري از هر گونه سوء استفاده احتمالي در صورتي كه گواهينامه شما به سرقت رفته يا ممكن است به هر دليلي توسط شخص ديگري استفاده شود، حتما در درخواست خود اين موضوع را ذكر كنيد.

دفاتر پليس بعلاوه ۱۰ ابتدا پيرامون سوء استفاده احتمالي استعلام مي‌كند و سپس در خواست شما را به ثبت خواهند رساند.
به ياد داشته باشيد مراجعه خود شخص متقاضي براي گرفتن اثر انگشت در مركز صدور گواهينامه رانندگي ضروري و مهم است.

چه زماني بايد براي دريافت گواهينامه المثني اقدام كرد؟

شرايط اخذ گواهينامه المثني: در واقع همه دارندگان گواهينامه در صورت داشتن شرايط زير مي‌بايست با مراجعه به يكي از مراكز صدور گواهينامه، درخواست تمديد و دريافت گواهينامه المثني را ارائه كنند:

در صورتي كه گواهينامه مفقود شد
در صورتي كه اعتبار گواهينامه به اتمام رسيده باشد
در صورتي كه گواهينامه مخدوش شود به طوري كه مهر و مندرجات موجود در آن ناخوانا باشد
در صورتي كه مشخصات شناسنامه‌اي يا جسماني فرد تغيير پيدا كرده باشد.
مدارك مورد نياز براي دريافت گواهينامه المثني

در صورت گم شدن گواهينامه، پس از مراجعه به يكي از مراكز پليس بعلاوه ۱۰ براي دريافت گواهينامه المثني مدارك زير از شما درخواست مي‌شود؛ (هنگام مراجعه به دفاتر صدور گواهينامه المثني همراه داشته باشيد)

اصل و كپي شناسنامه و كارت ملي
نشاني دقيق محل سكونت به همراه كد پستي ده رقمي
۴ قطعه عكس ۳ در ۴ سياه و سفيد به صورت تمام رخ 
البته پس از اتمام تاريخ اعتبار گواهينامه، براي صدور مجدد آن نيز به اين مدارك نياز پيدا مي‌كنيد تنها تفاوت آن با صدور كارت گواهينامه المثني اين است كه ارائه اصل گواهينامه براي كساني كه قصد تعويض آن را دارند، ضروري است.

تهيه گواهينامه المثني شامل چه مراحلي است؟

علاوه بر مدارك ياد شده، فرد متقاضي دريافت گواهينامه المثني بايد مراحل ديگري را طي كند:

پر كردن فرم‌هاي استعلام گواهينامه
پر كردن فرم تعهد گواهينامه المثني
پرداخت مبلغي براي مواردي همچون صدور مجدد گواهينامه و خريد تمبر
انجام معاينات پزشكي و ارائه گروه خوني
انجام يك سري استعلامات به وسيله پليس هدايت و رانندگي
دريافت گواهي عدم اعتياد
هزينه گرفتن گواهينامه المثني

هزينه دريافت گواهينامه المثني نيز مبلغ پنجاه و يك هزار تومان است، پنجاه هزار تومان بابت تعويض گواهينامه و هزار تومان بابت حق تمبر است كه صرفا از طريق دستگاه‌هاي كارت‌خوان اين دفاتر اخذ مي‌شود.

علاوه بر اين، مبلغ ۲۲ هزار تومان نيز براي معاينات چشم پزشكي به صورت جداگانه دريافت مي‌كنند.

مبلغ نه هزار و چهارصد تومان نيز بابت عكاسي از شما گرفته مي‌شود. همچنين براي دريافت گواهينامه پايه يكم، معرفي‌نامه‌اي براي انجام آزمايش اعتياد هم صادر مي‌شود كه بايد با مراجعه به آزمايشگاه‌هاي مورد تاييد ناجا اين مرحله نيز انجام بگيرد.

علاوه مبلغ دريافتي جهت انجام معاينات پزشكي بيست و دو هزار تومان و مبلغ دريافتي جهت ماليات، هزينه دفتر، صدور كارت و موارد ديگر بيست و نه هزار و دويست تومان است. علاوه بر اين افرادي كه قصد دريافت گواهينامه المثني صادره از شهرستان‌ها را دارند، بايد به پست مركزي مراجعه كنند و نسبت به تهيه پاكت پستي مربوطه به همراه مدارك ديگر اقدام كنند.

ضمن اينكه تمامي هزينه‌هاي كه براي انجام تست عدم اعتياد، معاينات پزشكي، هزينه‌هاي پستي و ... به عهده شخص متقاضي است. معاينه چشم حتما مي‌بايست توسط يكي از پزشكان معتمد نيروي انتظامي صورت پذيرد.

اگر گواهينامه المثني گم شود چه بايد كرد؟

در صورت گم شدن گواهينامه المثني ميبايست مجدد براي صدور آن به يكي از مراكز پليس + ۱۰ مراجعه كنيد. البته بايد توجه داشته باشيد، شرايط دريافت گواهينامه المثني براي بار دوم اندكي دشوار و سخت است چرا كه طبق آيين‌نامه‌هاي جديد راهنمايي و رانندگي براي دريافت گواهينامه مجدد المثني (بار دوم)، بايد از تاريخ صدور گواهينامه المثني اوليه حداقل يك سال بگذرد.

البته حتي اگر كمتر از يك سال از صدور گواهينامه المثني شما مي‌گذرد و آن را گم كرده ايد، همانند قبل به دفاتر پليس +۱۰ مراجعه و همان مراحل را طي كنيد، زيرا اعلام مفقودي گواهينامه راه را بر سوءاستفاده‌هاي احتمالي مي‌بندد؛ بنابراين رانندگان محترم مي‌بايست در حفظ و نگهداري گواهينامه خود كوشا باشند تا بدين ترتيب با مشكلاتي همچون مراجعه متعدد به مراكز صدور گواهينامه، وقفه طولاني در دريافت گواهينامه المثني براي بار دوم، پرداخت هزينه و نيز سوء استفاده افراد سودجو در اين خصوص جلوگيري به عمل آورند.

نكات مهم

·       مراجعه شخص متقاضي به منظور اخذ اثر انگشت در مركز صدور گواهينامه الزامي است.

·       كساني كه قبلا گواهينامه آن‌ها با عينك بوده است و هم اكنون به دليل درمان ديگر احتياجي به استفاده از عينك ندارند، احتياج به دريافت تاييد (تاييديه) از يك پزشك معتمد ناجا در فرم معاينه پزشكي دارند.

·       ارسال گواهينامه زماني در حدود سي تا چهل روز نياز دارد.

·       همه دارندگان گواهينامه اعم از انواع اتومبيل و موتورسيكلت در شرايطي همچون گم شدن يا احتياج به تعويض گواهينامه، بايد براي دريافت گواهينامه المثني با در دست داشتن مدارك تعويض يا تمديد گواهينامه به مراكز صدور گواهينامه مراجعه كنند.

·       در هر صورت قانون شما را موظف به پذيرش مسئوليت وجود جرم احتمالي ناشي از مفقود شدن گواهينامه تان مي‌كند، پس اعلام مفقودي گواهينامه خود را در اولويت قرار داده، جدي بگيريد و سريعا آن را انجام دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۲:۰۶ توسط:Zahra-Farsa موضوع: نظرات (0)

نحوه مشاركت نيكوكاران در طرح اطعام و احسان حسيني/آمادگي كميته امداد براي جذب نذورات سلامت

رئيس قرارگاه اطعام حسيني و احسان حسيني كميته امداد از تداوم طرح اطعام و احسان حسيني كه از عيد غدير آغاز و تا پايان ماه صفر ادامه دارد، خبر داد و راه‌هاي مشاركت نيكوكاران در اين طرح را تشريح كرد.

با بيان اينكه كميته امداد به دنبال شيوع ويروس كرونا در سال گذشته چند رزمايش را راه‌اندازي كرد، گفت: در ماه رمضان با طرح اطعام مهدوي و افطاري ساده در خدمت نيازمندان و مددجويان بوديم و طرح اطعام و احسان حسيني را نيز در ايام كحرم وصفر خواهيم داشت.

وي افزود: باتوجه به بيماري كرونا در سال قبل و سال جاري و پيك پنجم ويروس كرونا، مردم مي‌توانند در طرح اطعام و احسان حسيني مشاركت كنند. در آشپزخانه‌هايي كه با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي ايجاد شده، تحت عنوان اطعام و احسان حسيني اين نذورات به مددجويان و نيازمندان سراسر كشور با هماهنگي گروه‌هاي جهادي، بسيج، هيات‌ها تكايا و عموم مردم توزيع مي‌شود.

رئيس قرارگاه اطعام و احسان حسيني كميته امداد با اشاره به اينكه طرح اطعام و احسان حسيني در سال گذشته با ۸۱ هزار داوطلب كه از نيروهاي مردمي، جهادي و بسيجي بودند، ايجاد شد، اظهار كرد: امسال در اولين روز ماه محرم به ياد شهداي ۷۲ تن كربلا، در هر استان ۷۲ آشپزخانه ايجاد شد، اين درحاليست كه سال گذشته حدود ۲۷۰۰ آشپزخانه در سراسر كشور ايجاد شد. انتظار ما اين است كه در سال جاري بيش از ۴۰۰۰ آشپزخانه افتتاح شود.

به گفته وي، سال گذشته در طرح اطعام و احسان حسيني حدود ۱۶ ميليون پرس غذاي گرم و يك ميليون و ۷۰۰ هزار بسته معيشتي و ارزاق توزيع شد و امسال برآورد مي‌شود كه ۲۰ ميليون غذاي گرم ميان نيازمندان و مددجويان توزيع شود. همچنين به مديران سراسر استان‌ها اعلام شده است كه امسال نيز اگر شرايط كرونايي موجب راه‌اندازي آشپزخانه‌ها نشد، ارزاق را با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي به دست نيازمندان و محرومان برسانند و برآورد مي‌شود كه امسال حدود ۲ ميليون بسته غذايي ميان نيازمندان و مددجويان توزيع شود. 

باجلان يادآور شد: مردم مي‌توانند براي مشاركت در طرح اطعام و احسان حسيني، وجوهات خود را از طريق كد دستوري #۱۲* و شماره كارت ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ واريز كنند. اين وجوهات به صورت فوري به مناطق محروم جهت تهيه غذا و توزيع آن بين مددجويان و نيازمندان تقسيم و پرداخت مي‌شود.

رئيس قرارگاه اطعام و احسان حسيني كميته امداد در ادامه سخنان خود به طرح نذر سلامت و برنامه‌هاي كميته امداد در اين خصوص نيز اشاره كرد و افزود: اگر در بخشي امكان توزيع غذا و بسته‌ها نبود، موضوع نذر سلامت را در دستور كار قرار داديم.

همچنين نيكوكاراني كه مي‌توانند اقلام بهداشتي مانند ماسك و مواد ضدعفوني‌كننده را براي كمك به مددجويان ارائه كنند، مي‌توانند نذر سلامت را به تمامي مراكز كميته امداد و مراكز نيكوكاري كه يكي از پايگاه‌هاي اصلي در طرح اكرام و اطعام حسيني محسوب مي‌شوند، پرداخت كنند تا ما آن را به دست نيازمندان برسانيم. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۶:۲۰ توسط:Zahra-Farsa موضوع: نظرات (0)

مهم‌ترين دلايل سقط جنين غيرقانوني/اين كودكان بي‌گناه به چه دليل كشته مي‌شوند؟

سقط جنين به چند دليل عمده اتفاق مي‌افتد. برخي سقط‌ها خودبه‌خودي هستند و مادر يا پزشك در بروز آنها نقشي ندارد. اين دسته از سقط‌ها در زيرگروه سقط‌هاي درماني قرار دارند و با مجوز پزشكي اقدام به از بين رفتن جنين فوت شده، مي‌شود. دسته‌اي ديگر از سقط جنين‌ها نيز به دليل نقص جدي نوزاد و يا به خطر افتادن سلامتي مادر انجام مي‌شود كه اين دسته نيز ذيل «سقط‌هاي درماني» قرار دارند. گرفتن مجوز براي اين سقط‌ها از نظر شرعي مهم است و همچنين از نظر پزشكي نيز نيازمند طي مسيري است كه در آن مجوز چند پزشك، انجام آزمايشات متعدد و... براي بستري و تجويز دارو لازم است.

اما دسته ديگري از سقط‌ها هستند كه بدون هيچ دليل پزشكي و با وجود سالم بودن جنين انجام مي‌شوند. والدين و مباشران سقط اين كودكان خود را ملزم به گرفتن آزمايشات مبني بر نقص يا به خطر افتادن سلامت مادر و جنين نمي‌دانند و صرفا مي‌خواهند جنين را از بين ببرند. اين سقط‌ها كه بدون مجوز پزشك و بيمارستان و توسط افراد غيرپزشك و يا پزشكان متخلف انجام مي‌شود، به سقط‌هاي «زيرزميني» معروف هستند.

درباره آمار سقط‌هاي زيرزميني اعداد متفاوتي ذكر مي‌شود اما آنچه مهم است اين است كه حتي كشتن به ناحق يك بچه نيز هميشه و در همه حال، زياد است. در اين بين برخي تصور مي‌كنند اگر آمار سقط زيرزميني بالاست و افرادي تمايل دارند فرزند سالم خود را سقط كنند، اين موضوع صرفا به خاطر مشكلات اقتصادي است. درحالي كه تحقيقات و پژوهش‌ها نشان مي‌دهد، متهم رديف اول سقط‌هاي غيرقانوني، خودخواهي والدين آنهاست. كساني كه كودك خود را مي‌كشند تا صرفا برنامه ذهني كه براي زندگي خود بنا كرده‌اند، به هم نخورد.

ديگر بچه نمي‌خواهم!

طبق آنچه در سايت مجله پزشكي قانوني ايران و بر اساس مطالعاتي كه روي جمعي از مادران، با تجربه سقط عمدي   انجام شده است، «تعداد كافي فرزندان» مهمترين دليل سقط‌هاي غيرقانوني و عمدي است.

در اين مطالعه 40/65 درصد افراد مورد پرسش گفته‌اند كه چون ديگر فرزندي نمي‌خواستند، وقتي از بارداري مجدد خود مطلع شده‌اند، آن را سقط كرده‌اند.

انگيزه بعدي سقط عمدي در اين دسته از مادران مطالعه شده، «فاصله كم با فرزند قبلي» است. 26/37 درصد مادراني كه فرزند كوچك دارد و هنوز آمادگي ورود فرزند ديگري به زندگيشان را ندارند، جنين خود را از بين مي‌برند تا نظم زندگي‌ و آنچه درباره آن تصويرسازي كرده‌اند به هم نخورد. و در اين بين گويا كمترين اهميت را جنيني دارد كه حق زندگي و رشد در اين دنيا را داشته است.

تازه در اينجا و فقط با 9/89 صدم درصد است كه پاي عوامل اقتصادي به ماجراي سقط جنين‌هاي عمدي و غيرقانوني اضافه مي‌شود. يعني از جمعيت مادران موردمطالعه كه مرتكب سقط عمدي شده‌اند فقط چيزي حدود 10درصد آنها اين كار را براي ترس از ابتلا به مشكلات اقتصادي و يا قرار داشتن در وضعيت اقتصادي نامطلوب انجام داده‌اند.

8/79درصد از اين مادران فرزند خود را به خاطر «ترس از عدم سلامت وي»، 7/69 درصد به خاطر «فشار از طرف همسر» و اينكه او تمايلي به داشتن آبچه نداشته است، 5/49درصد به علت« در معرض طلاق و فروپاشي زنذگي مشترك» بودن و 1/09 درصد نيز سقط عمدي را به خطر «بارداري قبل از ازدواج رسمي» انجام داده‌اند.

سرنوشت مبهم مادراني كه اقدام به سقط عمدي مي‌كنند

مادري كه بدون مجوز پزشك و بيمارستان، اغلب در شرايطي غيربهداشتي و غيراستاندارد و با حضور كسي كه مشخص نيست تا چه ميزان دانش پزشكي دارد و آيا هنوز مجوز طبابت دارد يا نه، اقدام به سقط عمدي مي‌كند، هزاران مشكل بالقوه جسمي را براي خود مي‌خرند.

شايد در باب مشكلات روحي ناشي از بعد از سقط جنين زياد شنيده باشيد؛ اما كمتر مي‌دانيم و مي‌شنويم كه سقط عمدي در 5درصد مادران منجر به مرگ مي‌شود. 20درصد از مادراني كه اقدام به اين امر مي‌كنند، دچار معلوليت‌هايي از جمله برداشته شدن كامل رحم مي‌شوند. بخشي از مادران نيز براي هميشه توانايي باروري خود را از دست مي‌دهند و ديگر قادر به داشتن فرزند نخواهند بود.

از طرف ديگر اقدام خود مادر براي سقط در سنين پايينتر جنين نيز، ممكن است همين عوارض را به دنبال داشته باشد. متاسفانه بازار قاچاق و فروش غيرقانوني داروهاي سقط در كشور ما وجود دارد. برخي تصور مي‌كنند سقط جنين در هفته‌هاي اوليه تشكيل آن، ضرر چنداني ندارد. درحالي كه اصلا چنين نيست و مادراني كه با اين داروهاي غيرقانوني خودشان به اقدام به سقط جنين در هفته‌هاي اوليه تشكيل آن مي‌كنند عوارض زيادي از جمله خطر از دست رفتن رحم و ناباروري كامل را متوجه خود مي‌كنند.

علاوه بر مشكلات اقتصادي كه رفع و رجوع آن در موضوع فرزندآوري مهم است، به نظر مي‌رسد جامعه درباره فرزندآوري نياز به يك انقلاب فرهنگي دارد. عوارض برنامه كنترل جمعيت و شعار «دوبچه كافيست»، هنوز در جامعه پابرجاست و مثال آن نيز دليل « تعداد كافي فرزندان» است كه از طرف اكثر مادراني كه اقدام به سقط عمدي مي‌كنند گفته شده است. درحالي كه طبق آمار هم‌اكنون نرخ فرزندآوري به ازاي هر زن در سن باروردي در ايران 1.7فرزند است.

آسان شدن شرايط نگهداري از فرزندان با فاصله سني كم، به وسيله اصلاح فرهنگ خريد سيسموني‌هاي تجملاتي و يا اين تفكر كه فرزندان بايد از در رفاه كامل از هر جهت بزرگ بشوند به والدين كمك مي‌كند تا بپذيرند فاصله سني كم فرزندان تهديدي عليه زندگي آنها نيست. خرده فرهنگ‌هاي رايج و غلط جامعه مثل گناه دانستن فرزندآوري در زمان عقد رسمي و قبل از مراسم ازدواج نيز از جمله كارهايي است كه بايد در جهت اصلاح وضعيت و آمار نامناسب گرايش والدين به سقط‌هاي عمدي و غيرقانوني در جامعه لحاظ كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۴:۴۸ توسط:Zahra-Farsa موضوع: نظرات (0)

آمار كرونا در ايران| فوت ۵۳۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت بهداشت آمار كرونا در شبانه روز گذشته را اعلام كرد.

مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت بهداشت آمار كرونا در شبانه روز گذشته را بدين شرح اعلام كرد:

از ديروز تا امروز 20 مردادماه 1400 و بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، 42 هزار و 541 بيمار جديد مبتلا به كوويد19 در كشور شناسايي شد كه 4 هزار و 865 نفر از آنها بستري شدند و مجموع بيماران كوويد19 در كشور به 4 ميليون و 281 هزار و 217 نفر رسيد.

متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 536 بيمار كوويد19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان اين بيماري به 95 هزار و 647 نفر رسيد.

خوشبختانه تاكنون سه ميليون 618 هزار و 224 نفر از بيماران، بهبود يافته و يا از بيمارستانها ترخيص شده‌اند.

6 هزار و 932 نفر از بيماران مبتلا به كرونا در بخش‌هاي مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاكنون 26 ميليون و 790 هزار و 150 آزمايش تشخيص كوويد19 در كشور انجام شده است.

در حال حاضر 336 شهر كشور در وضعيت قرمز، 84 شهر در وضعيت نارنجي، 28 شهر در وضعيت زرد قرار دارند.

تاكنون 13 ميليون و 893 هزار و 310 نفر دُز اول واكسن كرونا و سه ميليون و 401 هزار و 487 نفر نيز دُز دوم را تزريق كرده اند و مجموع واكسن‌هاي تزريق شده در كشور به 17 ميليون و 294 هزار و 797 دُز رسيد. 

افراد واجد شرايط براي تزريق واكسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۲:۳۷ توسط:Zahra-Farsa موضوع: نظرات (0)